• +387 36 334-255
  • zavod.zaskolstvo.mostar@skole.sum.ba
  • Ulica kralja Zvonimira 14, 88000 Mostar
Novosti
Okrugli stol povodom 30. obljetnice vraćanja vjeronauka u javne osnovne i srednje škole u BiH

Okrugli stol povodom 30. obljetnice vraćanja vjeronauka u javne osnovne i srednje škole u BiH

U organizaciji Katehetskog ureda Mostarsko-duvanjske i Trebinjsko-mrkanske biskupije održan je 21. travnja 2022. godine u Mostaru u Caritasovom duhovno-obrazovnom centru Emaus Okrugli stol ravnateljica i ravnatelja osnovnih i srednjih škola na području Mostarsko-duvanjske i Trebinjsko-mrkanske biskupije povodom 30. obljetnice ponovnog uvođenja vjeronauka u javne osnovne i srednje škole u BiH.

Nakon zajedničke molitve, pozdravnim riječima i riječima dobrodošlice nazočnima se obratio predstojnik Katehetskog ureda Mostarsko-duvanjske i Trebinjsko-mrkanske biskupije dr. sc. don Ante Pavlović te mons. dr. sc. Petar Palić, biskup.

Prvo predavanje održao je biskup mons. dr. sc. Petar Palić o temi Trideseta obljetnica Katoličkog vjeronauka u školi – prijeđeni put, odgojne vrijednosti, i novi izazovi vjeronauka u školi.

Drugo predavanje održala je Ružica Mikulić, ministrica obrazovanja, znanosti, kulture i športa Zapadno-hercegovačke županije, o temi Kurikularna reforma odgoja i obrazovanja u našim županijama – dosadašnji rad te daljnja usmjerenja i aktivnosti.

Treće predavanje održao je dr. sc. don Ante Pavlović o temi Koncepcija odgoja i obrazovanja u svjetlu „Kurikularne teorije” – neke prednosti i nedostatci.

Nakon predavanja ravnateljice i ravnatelji imali su priliku u plenarnoj diskusiji razmijeniti iskustva o nastavi vjeronauka u našim javnim osnovnim i srednjim školama.

Na susretu je istaknuto da vjeronauk kao integralni dio nacionalnoga i školskoga kurikula koji po svojoj svrsi, ciljevima, ishodima i sadržajima učenja i poučavanja ima vlastito mjesto i poslanje u demokratskoj školi. Poučavanje je zasnovano na integrativnoj i holističkoj paradigmi i pridonosi ostvarenju opće odgojno-obrazovne usmjerenosti prema učeniku na individualnoj i društvenoj razini, i osobito religioznom odgoju koji smjera ostvarenju njegove općeljudske i kršćanske zrelosti u svjetlu evanđeoskoga i kršćanskog poziva na svetost.