Vještine i znanja samostalne interpretacije književnog teksta
Stručna tema Vještine i znanja samostalne interpretacije književnog teksta održana je za nastavnike i nastavnice HNŽ-a, 5. siječnja 2024. godine.
Postizanje čitalačke kompetencije dugotrajan je proces koji se razvija na nastavi Hrvatskoga jezika. Usvajanjem ciljeva i zadaća predmeta Hrvatski jezik, učenik postaje osposobljen za upotrebljavanje temeljnih jezičnih djelatnosti koje se nužno prožimaju kroz sve aspekte života. Kako bi uspješno razumjeli, planirali, argumentirali i kritički promišljali, potrebno je ovladati procesom čitanja. Neupitno je da nastavni proces mora biti prožet dinamikom, kreativnim tehnikama, stručnošću i osposobljenošću nastavnika, jer se jedino na taj način pruža pravi primjer učenicima.
Sudionicima je radioničkim pristupom predstavljena Barrettova taksonomija koja se može primjenjivati za poticanje i razvijanje čitalačkih kompetencija. Primjena navedene taksonomije potiče suvremeniju nastavu te pruža učiteljima da koristeći pet strategija ožive komunikaciju učenika i samoga teksta.