• +387 36 334-255
  • zavod.zaskolstvo.mostar@skole.sum.ba
  • Ulica kralja Zvonimira 14, 88000 Mostar
Novosti
Barrettova taksonomija kao okvir za razvijanje čitateljskih kompetencija

Barrettova taksonomija kao okvir za razvijanje čitateljskih kompetencija

Stručna tema Barrettova taksonomija kao okvir za razvijanje čitateljskih kompetencija održana je za učitelje i učiteljice Hrvatskoga jezika HNŽ-a, 4. siječnja 2024. godine. Za poticanje i razvijanje čitalačkih kompetencija kao i provjeravanje i ispitivanje čitalačkih kompetencija možemo se služiti Barrettovom taksonomijom. Primjena navedene taksonomije potiče suvremeniju nastavu te pruža učiteljima da koristeći pet strategija ožive komunikaciju učenika i samoga teksta. Barrettova se taksonomija sastoji od sljedećih pet razina:

  1. razina – doslovno značenje;
  2. razina – organizacija teksta;
  3. razina – implicitno značenje (zaključivanje);
  4. razina – vrednovanje;
  5. razina – subjektivno razumijevanje.
    Neupitno je da korištenje Barrettove taksonomije iziskuje puno vježbe i rada, no ukoliko su
    učitelj i učenici požrtvovni te marljivi, rezultati će biti vidljivi. Navedena taksonomija samo je
    jedan od primjera kako čitanje i usvajanje informacija u tekstu može biti drukčije.