Inkluzivna učionica, stvaranje univerzalnog dizajna za učenje
Kako stvoriti univerzalnog učitelja u jedinstvenom okružju, koji će moći odgovoriti izazovima specifičnosti vremena u kojem živimo i svih poteškoća s kojima dolaze učenici, bilo dijagnosticirane naravi ili samo prepoznate? Mogu li poteškoće u učenju, socijalnim reakcijama i kognitivnim neobičnostima imati rješenja za učitelja i na koji način. Na predavanju savjetnice Marije Ćavar, Inkluzivna učionica, sudjelovalo je 37 prosvjetnih djelatnika u prostorijama Koledža ujedinjenog svijeta u Mostaru 4. travnja 2024. godine. Uz naputke za rad za češće poteškoće, od fizičke naravi (nagluhost, slabovidnost, fizički invaliditet) do poremećaja u ponašanju (ADD, ADHD, OKP) do poteškoća s učenjem (dispraksija, disalalija, diskalkulija, disleksija) razgovaralo se o širokom spektru još nedefiniranih pojava kod djece u novije vrijeme. Veći dio odgovornosti snosi ekranizacija koja je podosta uspavala empatiju, a jedan dio i sve češća odsutnost roditelja, bilo fizička, bilo duhom.