Čitanje i poučavanje čitanja
Stručna tema Čitanje i poučavanje čitanja održana je za učitelje razredne nastave i učitelje hrvatskog jezika Osnovne škole Ivana Gundulića Mostar, 4. i 5. siječnja 2023. godine.
Čitalačka pismenost učenika je osnova za njihovo daljnje obrazovanje. U školu dolaze učenici različitog predznanja, ponašanja i različitih sposobnosti. U mislima posebno trebamo imati učenike koji postižu lošiji školski uspjeh, kojima učinkovito čitanje predstavlja još veću prepreku. Čitanje je temeljna generička intelektualna vještina nužna za uspješno djelovanje u suvremenom svijetu. Ona je posebno važna za učenje iz teksta i u velikoj mjeri određuje uspješnost tijekom školovanja. Iako je prevođenje napisanih znakova u izgovorene riječi, odnosno proces prepoznavanja riječi temeljni proces čitanja, razumijevanje značenja napisanih riječi i teksta suštinska je funkcija pismenosti koja omogućuje prenošenje poruka kroz vrijeme i udaljenosti, vlastito izražavanje, stvaranje i dijeljenje ideja.
Zaključni ishodi stručnog usavršavanja odnosili su se na to da su sudionici razumjeli:
- poznavanje osnovnih naputaka o čitanju iz NPP
- uočavanje poteškoća s čitanjem
- upoznavanje sa standardima učeničkih postignuća u čitanju
- primjena i unapređenje strategija čitanja
- vještine i znanja samostalne interpretacije
- primjena Barettove taksonomije za poučavanje i ispitivanje čitanja