• +387 36 334-255
  • zavod.zaskolstvo.mostar@skole.sum.ba
  • Ulica kralja Zvonimira 14, 88000 Mostar
Novosti
Ekolingvistika u nastavi stranog jezika

Ekolingvistika u nastavi stranog jezika

Na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Mostaru u subotu 24. svibnja 2025. godine, održan je završni događaj Federalnog projekta „Primijenjeno ekolingvističko istraživanje obrazovanja za okoliš i održivi razvoj budućih nastavnika stranog jezika u FBiH“ koje financira Federalno ministarstvo obrazovanja i znanosti. Predstavljen je sami projekt i dodijeljene su nagrade pobjednicima nagradnog natječaja koji je održan u sklopu projekta. S Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru istaknuli su kako su aktivnosti
proveli uz nesebičnu pomoć Zavoda za školstvo Mostar. Marija Ćavar, savjetnica za engleski jezik u Zavodu za školstvo, bila je član povjerenstva za izradu kriterija i ocjenu pristiglih prijava koje su uz pripremu sata sadržavale i video uratke kao neizostavnu potporu audio-vizualnom učenju stranog jezika.
Voditeljica projekta prof. dr. sc. Izabela Dankić je istaknula kako žele predstaviti istraživački znanstveni projekt kroz zanimljive predavače s ciljem popularizacije i približavanja znanosti studentima i nastavnicima stranih jezika. „Zadovoljni smo što pored Federalnog ministarstva obrazovanja i znanosti imamo i snažnu potporu Britanskog kulturnog savjeta. Tema cijelog projekta je vezana za održivi okoliš s ciljem održivog
razvoja“, objasnila je prof. Dankić.
Predavanje i radionicu održala je voditeljica English Connects programa za šire europsko područje iz Britanskoga kulturnoga savjeta Tatjana Slijepčević o temi “Ethical Perspectives of Using AI in Educational Environment“. Drugi dio radionice održale su prof. dr. sc. Izabela Dankić i doc. dr. sc. Jelena Jurčić. Slijepčević je rekla kako umjetna inteligencija ima ogroman potencijal u obrazovanju, ali zahtijeva odgovorno i etički promišljeno korištenje. „Trenutno ne postoje dovoljno razvijeni softveri koji bi pouzdano mogli otkriti korištenje alata umjetne inteligencije u obrazovnim kontekstima, pa je ključno da nastavnici i učenici razvijaju vlastiti unutarnji i moralni kompas u procjeni korištenja tih alata. Umjetna inteligencija već sada donosi značajne promjene u obrazovanju i ključno će biti osnažiti one koji je znaju ispravno koristiti, jer će upravo oni imati prednost u budućnosti“, poručila je Slijepčević. Drugi dan programa obilježen je predavanjem potpredsjednice svjetskog udruženja profesora Engleskog jezika IATEFL Aleksandre Popovski o temi „Redefining Teacher Professional Development“. Popovski je govorila o tome što je potrebno u pripremi, obrazovanju i treningu budućih nastavnika stranih jezika. Predavanju su se odazvali studenti, učitelji i nastavnici engleskog jezika naše županije.