
Realiziran II. ciklus obuka učitelja osnovnih škola HNŽ-a o predmetnim kurikulima
U organizaciji Zavoda za školstvo Mostar od 22. 4. do 25. 4. 2025. godine realiziran je drugi ciklus obuka za učitelje osnovnih škola Hercegovačko-neretvanskoj županiji s ciljem dubljeg razumijevanja i implementacije predmetnih kurikula. Edukacija je okupila učitelje različitih profila koji su kroz interaktivne radionice, predavanja i razmjenu iskustava dobili priliku unaprijediti svoje kompetencije za primjenu kurikularnih elemenata u nastavi.
Teme koje su bile obrađene tijekom stručnog usavršavanja uključuju:
- Kurikularnu reformu i ishode učenja (razlozi, kompetencije, struktura kurikula,
međupredmetne teme) - Vrednovanje po ishodima učenja (vrste, načini i pristupi vrednovanju, planiranje
vrednovanja) - Metode aktivnog učenja (primjena metoda aktivnog učenja)
- Planiranje (izrada GIK-a, planiranje, priprema)
Ciljevi obuke su:
- Definiranje svrhe i ključnih elemenata novog kurikula
- Navođenje razloga za promjenu s NPP-a na kurikul
- Nabrajanje i razumijevanje međupredmetnih tema
- Prepoznavanje i primjena metoda aktivnog učenja u svakodnevnoj nastavi
- Prepoznavanje ključnih kompetencija potrebnih učenicima za osobni i profesionalni život
- Definiranje i primjena vrsta i načina vrednovanja
- Planiranje nastavnog procesa u skladu s kurikulom
Usavršavanje je provedeno zahvaljujući susretljivosti i podršci triju škola (OŠ S.S.Kranjčebvića Mostar, OŠ Ilije Jakovljevića Mostar i OŠ Petra Bakule Mostar) koje su omogućile korištenje svojih prostora za realizaciju ovog značajnog obrazovnog procesa.
Sudionici su pokazali izniman interes i aktivno sudjelovali u svim segmentima obuke, što dodatno potvrđuje važnost ovakvih stručnih okupljanja za kontinuirani profesionalni razvoj u obrazovanju. Na kraju stručnog usavršavanja sudionici su ispunili evaluacijske listiće.
Obuka je završena s nizom korisnih zaključaka i prijedloga za daljnju primjenu naučenoga u primjeni predmetnih kurikula, kao i prijedlozima za buduća usavršavanja.