• +387 36 334-255
  • zavod.zaskolstvo.mostar@skole.sum.ba
  • Ulica kralja Zvonimira 14, 88000 Mostar
Novosti
Sastanak učitelja engleskog i njemačkog jezika u školama koje rade po eksperimentalnom planu i programu u školskoj 2024./25. godini

Sastanak učitelja engleskog i njemačkog jezika u školama koje rade po eksperimentalnom planu i programu u školskoj 2024./25. godini

Sastanak je organizirala savjetnica za engleski jezik Marija Ćavar, predavanje je održala profesorica Jelena Šimunović, učiteljica engleskog jezika u Osnovnoj školi Bartola Kašića Mostar i stručna savjetnica- suradnica u JU Zavod za odgoj i obrazovanje koja je izravno sudjelovala u izradi eksperimentalnog nastavnog plana i programa (kurikuluma). Učiteljicama je predstavljena okosnica promjene paradigme koju donosi novi plan i program, potreba za novim strategijama poučavanja, ponuđeni na uvid obrasci za praćenje domena B i C. Učenicima i učiteljima će biti podijeljeni besplatni udžbenici, a učiteljima popratni materijali. Njemački jezik se izučava ove godine kao obvezni, 2 sata tjedno, i počinje drugom godinom učenja što će predstavljati izazov u planiranju. Predložen je obrazac za dnevnu pripremu koji za inovaciju ima poseban osvrt na vrste vrednovanja. Nije obvezan, ali je konceptualno prihvatljiv. Sastavnice za praćenje u novom programu koji predlaže kurikulum su nešto drugačije nego dosadašnjem u važećem NPP-u. Elementi kojima bi trebalo vrednovati učenike su: razumijevanje čitanjem i slušanjem, pismeno izražavanje, govor i kultura učenja. Savjetnica Marija Ćavar je rekla izraditi prijedlog za kriterije ocjenjivanja po ovim elementima, s obzirom da se uveo novi element kultura učenja (u predmetu njemački jezik-kultura rada) koji je dosta specifičan i može se široko tumačiti. Vrednovanje treba biti šireg spektra, treba revitalizirati važeći učenički portfolio koji je obvezan od 2015. godine Pravilnikom o sadržaju i načinu vođenja pedagoške dokumentacije i evidencije u redovnoj osnovnoj školi. On je jedna od načina formativnog praćenja, učiteljica Jelena je ponudila i obrasce za praćenje B i C domene koje više prate socio-emocionalni razvoj učenika. Zavod će biti uključen u praćenje  implementacije eksperimentalnog plana i programa po obrascu koji je u izradi i usmjeren je na osobitosti kurikularne učionice.

Marija Ćavar, stručna savjetnica za engleski jezik