Novosti
Barrettova taksonomija kao okvir za razvijanje čitateljskih kompetencija
Stručna tema Barrettova taksonomija kao okvir za razvijanje čitateljskih kompetencija održana je za učitelje i učiteljice Hrvatskoga jezika HNŽ-a, 4. siječnja 2024. godine. Za poticanje i razvijanje čitalačkih kompetencija kao i provjeravanje i ispitivanje čitalačkih kompetencija možemo se služiti Barrettovom taksonomijom. Primjena navedene taksonomije potiče suvremeniju nastavu te pruža učiteljima da koristeći pet strategija ožive komunikaciju učenika i samoga teksta. Barrettova se taksonomija sastoji od sljedećih pet razina:
- razina – doslovno značenje;
- razina – organizacija teksta;
- razina – implicitno značenje (zaključivanje);
- razina – vrednovanje;
- razina – subjektivno razumijevanje.
Neupitno je da korištenje Barrettove taksonomije iziskuje puno vježbe i rada, no ukoliko su
učitelj i učenici požrtvovni te marljivi, rezultati će biti vidljivi. Navedena taksonomija samo je
jedan od primjera kako čitanje i usvajanje informacija u tekstu može biti drukčije.