Natjecanje Krasnoslov
U utorak, 7. svibnja 2019.g. u Osnovnoj školi „Lipanjske zore“ Višići, održano je županijsko natjecanje učenika četvrtog razreda - Krasnoslov. Prije ovog održana su i školska natjecanja te se publici, ali i ocjenjivačkom sudu, predstavilo 26 najboljih učenika.
Krasnoslov je interpretativno čitanje ili govorenje napamet književno umjetničkog teksta tako da se izraze vlastiti doživljaji i prenesu osjećaji koje je pjesnik opjevao u pjesmi.
Stručni ocjenjivački sud u sastavu: mr. sc. Andreja Pehar, stručna savjetnica u Zavodu za školstvo Mostar; Paulina Raguž, učiteljica Osnovne škole Vladimira Pavlovića Čapljina, PŠ Trebižat te Marija Doko, učiteljica Osnovne škole „Lipanjske zore“ Višići zaključili su da je najbolji učenik Osnovne škole Petra Bakule Mostar, Slavo Vidak Azinović koji je recitirao “Željeti”, pjesmu Luke Paljetka. Drugo mjesto pripalo je Emanueli Šakota iz Treće osnovne škole Mostar („Nada“, Emily Dickinson) i Klari Juričić iz Osnovne škole fra Didaka Buntića Čitluk („Baka iz Brotnja“, Zdravko Ostojić). Treća je bila Iva Perić iz Osnovne škole Stolac, koja je govorila stihove Mirne Grbec “Razgovor pred san”. Nagrada za rad, trud i ustrajnost pripala je učenici Ani Dadić iz Osnovne škole za djecu s posebnim potrebama Mostar – pjesma „Sunce“ od Ljiljanke Žilić.
Ovom prilikom zahvaljujemo se djelatnicima Osnovne škole „Lipanjske zore“ Višići, koji su profesionalno pripremili svečani program za natjecanje i dali istinski vrijedan doprinos na području hrvatskoga jezika.
Učimo povijest kako bi upoznali svijet
Prvi kviz osnovnih škola Grada Mostara pod nazivom „ Učimo povijest kako bi upoznali svijet“, održan je utorak 16. travnja 2019. godine Osnovnoj školi Silvija Srahimira Kranjčevića u Mostaru.
Cilj ovog projekta je postaviti povijest kao jedno od kroskurikularnih sjecišta kojima se sve više teži, stjecanje znanja o svijetu i ljudima u različitim kulturama i sredini oko nas, suvremenim događajima i zbivanjima, razvijanje timskog rada i učenje kroz zabavu.
Kviz je koncipiran iz više kategorija: kultura (religija, slikarstvo); zabava (glazba, televizija, internet); mediji (film, književnost, strip); povijest (politika, mitologija); svijet (geografija, astronomija, ekonomija); životni stil (komunikacija, gastronomija, tehnologija); sport i igre (kompjutorske igrice i društvene igre); znanost (biologija, kemija, fizika).
Sudionici prvog kviza bili su učenici osnovnih škola Grada Mostara koji nastavu pohađaju na hrvatskome jeziku. Nakon zabavnog i vrlo uzbudljivog jednosatnog natjecateljskog dijela, od 11 timova za prva tri mjesta izborile su se tri ekipe. Prvo mjesto zauzeli su učenici Osnovne škole Ilići: Svjetlana Rezić, Dane Skoko i Stanko Bošnjak. Drugo mjesto pripalo je Trećoj osnovnoj školi Mostar koju su u timu predstavljali Jelena Čerkez, Paula Stipić i Pero Vrljić, dok je treće mjesto pripalo učenicima Osnovne škole Antuna Branka Šimića: Svenu Kukiću, Anteu Vrdoljaku i Magdaleni Grbavac.
Kviz kao natjecateljska forma nije inovacije ali je osvježenje za nastavu povijesti koja često nepravedno trpi od isključivo frontalnog pristupa i usmene reprodukcije. Realizacija ovog pionirskog projekta je potaknula entuzijazam i kod drugih učitelja u županiji ali i nastavnika srednjih škola.
Ovaj projekt je rezultat suradnje studenata Sveučilišta u Mostaru, Franje Pavlovića, Martina Ćorića i stručne savjetnice za povijest, Danijele Tomičić.